مجتمع فرهنگی، مذهبی، مسجد و حسینیه سقای تشنه لب

مجتمع فرهنگی، مذهبی، مسجد و حسینیه سقای تشنه لب
فرهنگی،دینی،خبری

درباره طرح راهي  بسوي بهشت

هيئت محترم متوسلين به قمر بني هاشم (ع) در سال 1377 تأسيس شد و بصورت سيار به برگزاري جلسات مذهبي در منازل اعضاء در سطح شهرستان يزد اقدام ميكرد در سال 1386 شخص خيري كه مايل نيست از اونام برده شود زميني را به متراژ 2000 متر مربع جهت احداث مجتمع فرهنگي و مذهبي وقف هيئت نمود و در اختيار  هيئت متوسلين به قمر بني هاشم (ع) سرو ارنانيهاي مقيم يزد قرار داد . براي ساختن اين زمين وسيع نياز به اعتبار قابل توجهي بود كه در توان هيئتي نوپا كه همه درآمدهايش را براي تجهيز هيئت نموده  نبود لذا  بر اساس يك اقدام پسنديده كه در زمان حضرت امام رضا (ع) و امام جواد (ع) بين سه نفر از شيعيان اتفاق افتاده بود مانيز اقتداء نموده و طرح راهي بسوي بهشت را در قالب وسيعتر برنامه ريزي و اجراء كرديم .

حكايت عهد و پيمان سه رفيق شيعه

در كتاب پند تاريخ  جلد 4 صفحه 7 به نقل از كتاب تتمه المنتهي نوشته مرحوم محدث قمي  آورده است . مرحوم شيخ طوسي مي گويد يكي از شيعيان به نام صفوان ابن يحيي  درهر شبانه روز 150 ركعت نماز ميخواند و هر سال 3ماه روزه ميگرفت و سه بار زكات مال خود را پرداخت ميكرد . واين بدان واسطه بود كه بين صفوان و عبدا... ابن جندب  و علي ابن نعمان دوستي و رفاقت عميقي بود كه در خانه خدا بايكديگر پيمان بستند هركدام زودتر از دنيا برود آنكه زنده است اعمال واجب و مستحب را براي دوستان خود كه از دنيا رفته اند بجا بياورد لذا صفوان ابن يحيي  تنها بازمانده از سه رفيق هم پيمان بود و تا آخر عمر به پيمان خود وفادار ماند و هر كارواجب و مستحب را اعم از نماز و روزه و حج و زكات و خيرات و مبرات را براي خود و دو رفيق متوفاي خود انجام ميداد . تا اينكه  در سال 210 ه ق صفوان ابن يحيي نيز وفات يافت و در شهر مدينه دفن شد.  نقل شده وسائل غسل وحنوط و كفن  اورا حضرت امام جواد (ع) برايش فرستاد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:بهشت,طرح,حکایت,تاسیس, ] [ 14:23 ] [ حسین زارع ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجتمع فرهنگی، مذهبی، مسجد و حسینیه سقای تشنه لب و آدرس sagha3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





لینک های مفید
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 138
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 159
بازدید ماه : 2049
بازدید کل : 329117
تعداد مطالب : 341
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 138
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 159
بازدید ماه : 2049
بازدید کل : 329117
تعداد مطالب : 341
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

-----------------
ایران رمان