مجتمع فرهنگی، مذهبی، مسجد و حسینیه سقای تشنه لب
فرهنگی،دینی،خبری
چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸

زنان بی‌اطلاع عقیم شدند

ساعت 24- کارشناسان معتقدند با وجود اعتقاد به اشتباه بودن تداوم سیاستهای کنترل جمعیت، این برنامه‌ها هنوز در ذهن و اندیشه کارشناسان و مسئولان کشور جریان دارد و اصلاح سیاست ها در گرو تغییر باورها است.

فیلم مستند «راه بی‌بازگشت؛ ناگفته‌هایی از بحران جمعیت ایران» به کارگردانی «محمدهادی سلیمی زاده» و کاری از موسسه رسانه‌ای سپهر با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاهی و علاقمندان به مسائل جمعیتی رونمایی شد.

در این جلسه دکتر طاهره لباف، متخصص ایمونولوژی، زنان و زایمان و احمد نادری، مردم شناس و عضو هیات علمی دانشگاه تهران به بحث در مورد سیاستها کلی کنترل جمعیت که در دهه ۷۰ اجرا شد پرداختند.

در این مراسم طاهره لباف، متخصص ایمونولوژی، پزشک زنان و زایمان با اشاره به افراط در اجرای سیاست های کنترل جمعیت گفت: در برخی از موارد مجریان طرح کنترل جمعیت از ناآگاهی خانواده ها سوءاستفاده می کردند و با ایجاد آسیب به لوله های زنان، آنان را بدون اطلاع عقیم می کردند. همچنین در پاره‌ای از موارد به دلیل اینکه ممکن بود همسر وی اجازه چنین عملی را ندهد به صورت خودسر در لوله ها اشکالاتی را ایجاد می کردند تا مانع از بارداری بعدی شود.

علما را توجیه کردند که بستن لوله عقیم سازی نیست....


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 1 مهر 1395برچسب:, ] [ 10:59 ] [ حسین زارع ] [ ]
سه شنبه 26 مرداد 1395 - 14:39:40 | کد مطلب: 343371 چاپ

سفر به جبهه‌های شمال‌غرب

دفاع > دفاع مقدس - همشهری دو - مهدی واعظی:
این روزها، هر صبح اتوبوس‌هایی پر می‌شوند از جمعیت برای یک سفر روحانی و نورانی. مردمان مشتاقی که بار سفر بسته‌اند تا به تماشای شهر و دیاری بروند که یادگارهای بسیاری از روزگار جنگ در پهنه خود به جای گذاشته‌اند.

اين جمعيت كه از نسل‌هاي مختلف تشكيل شده‌اند براي شنيدن و ديدن خاطرات و آثار و نشانه‌هايي مي‌روند كه در سال‌هاي جنگ تحميلي در بخشي از خاك سرزمين‌شان به جاي مانده است. چيزهايي كه در مناطق جنگي ايران مي‌توان ديد و شنيد قطعاً در هيچ كجاي دنيا نمي‌توان ديد يا تجربه كرد. از اين‌رو بستن بار سفر، براي آگاهي از تاريخ ارزشمند سرزمين ايران، چيزي است كه هر ايراني به آن نياز دارد. كاروان‌هاي راهيان نور حالا آنقدر معروف شده‌اند كه ديگر نياز به معرفي ندارند. اين كاروان‌ها در ايام نوروز راهي جبهه‌هاي جنوب مي‌شوند و در روزهاي پاياني فصل گرما هم راهي جبهه‌هاي شمال‌غرب. اگر دلتان مي‌خواهد راهي اين سفر جذاب براي بازديد از مناطق جنگي شويد مي‌توانيد در اين صفحه با جزئيات ماجرا آشنا شويد.

  • كي ثبت‌نام كنيم؟
    كجا ثبت‌نام كنيم؟

امسال چهارمين سالي است كه كاروان‌هاي راهيان نور راهي جبهه‌هاي شمال‌غرب كشور مي‌شوند. استان‌هاي كردستان، آذربايجان‌غربي به‌علاوه پاوه و مرصاد به‌عنوان راهيان‌نور شمال‌غرب مورد بازديد قرار مي‌گيرند. خب گام اول اين است كه براي همراهي با كاروان‌هاي راهيان‌نور ثبت‌نام كنيد. يادتان باشد فقط تا 7شهريور اعزام‌ها ادامه خواهد داشت و مقرهاي درنظر گرفته شده در اين طرح تا اين تاريخ پذيراي زائران خواهند بود. ثبت‌نام هم يا از طريق اداره‌ها، نهادها و مراكز آموزشي مختلف است كه اين روزها معمولا براي ثبت‌نام اطلاع‌رساني كرده‌اند و كاروان‌هاي مختلفي را تشكيل مي‌دهند يا به‌صورت انفرادي و خانوادگي است كه بايد به شكل تلفني صورت گيرد. شما با پرداخت هزينه ثبت‌نام در اين كاروان‌ها، خدماتي در زمينه استقرار و بازديد و غذا در طول اين سفر دريافت خواهيد كرد.

  • چطور براي كاروان‌ها ثبت‌نام كنيم؟

شما براي ثبت‌نام مي‌توانيد سراغ 3ستاد درنظر گرفته شده به نام‌هاي ستاد شهيد صياد شيرازي، ستاد شهيد حسن باقري و ستاد شهيد عبدالحسين برونسي برويد. خب تفاوت اين ستادها با يكديگر در چيست؟ ستاد شهيد صياد‌شيرازي، ويژه كاروان‌هاي اتوبوسي درنظر گرفته شده است يعني همين كاروان‌هايي كه شما در اداره‌هاي خودتان تشكيل مي‌دهيد با هماهنگي اين ستاد راهي اين سفر مي‌شوند. اما اگر قصد داريد همراه خانواده و با خودروي شخصي‌تان به اين سفر معنوي برويد بايد ثبت‌نام را از طريق ستاد شهيد حسن باقري انجام دهيد. ستاد شهيد عبدالحسين برونسي هم ويژه انفرادي‌ها و كساني است كه نتوانسته‌اند با نهادها و كاروان‌هاي مختلف به مناطق جنگي شمال‌غرب سفر كنند و درضمن قصد هم ندارند كه از خودروي شخصي استفاده كنند.

  • هزينه همراهي با كاروان‌ها چقدر است؟

شما با همراهي كاروان‌هاي راهيان‌نور شمال غرب كشور، 3روز و 2شب در سفر خواهيد بود و خدمات رفاهي و گردشگري مختلفي دريافت مي‌كنيد. جدول زير هزينه تقريبي حضور هر فرد در اين كاروان‌ها را مشخص كرده است. البته يادتان باشد كه در ستاد شهيد حسن‌باقري كه مربوط به سفرهاي خانوادگي با خودروي شخصي است، ملاك پرداخت هزينه براي كودكان خردسال استفاده از غذاي روزانه و ميان‌وعده‌ها بوده و در غيراينصورت نيازي به پرداخت هزينه نيست. براي ثبت‌نام بايد با شماره‌هاي 02532906383- 09126540865- 09122513824 تماس بگيريد.

  • ستادها و  هزينه براي هر نفر

ستاد شهيد صياد شيرازي 50هزار تومان
ستاد شهيد حسن باقري 50هزار تومان
ستاد شهيد برونسي 130هزار تومان

  • روز و شب اول چطور مي‌گذرد؟

اگر قرار باشد با كاروان‌هاي اتوبوسي راهي اين سفر شويد معمولا در ابتداي سفر مراسمي براي بدرقه زائران برپا مي‌شود. هم زيارت عاشورا خوانده مي‌شود و هم بسته‌هاي فرهنگي به مسافران داده خواهد شد. خب مسلما روز اول سفر بيشتر در راه خواهيد بود تا وارد استراحتگاه يا مقر اول در شهر بانه شويد. به محض ورود مراسم استقبال خاصي از شما كه حالا زائر مناطق عملياتي شمال‌غرب كشور محسوب مي‌شويد صورت خواهد گرفت. از تهران تا مقر اول حدود 600كيلومتر راه خواهيد داشت و در اين مسير از شهرهاي اسلامشهر، ساوه، كبودرآهنگ، علي‌صدر، بيجار، ديواندره و سقز مي‌گذريد و به بانه مي‌رسيد. از شهرهاي ديگر مثل قم و اصفهان هم به‌ترتيب حدود 700و900كيلومتر راه پيش روي شماست. استراحتگاه يا مقر اول هم پادگان ارتش شهيد نفس‌الامري خواهد بود كه براي ارائه خدمات به زائران حسابي تجهيز شده است.

  • روز دوم؛ يادمان سيرانبند و يادمان بوالحسن

بخش مهم سفر شما همين روز دوم سفر است كه بازديدهاي اصلي از مناطق جنگي شمال‌غرب كشور در اين روز صورت مي‌گيرد. زائران كاروان‌هاي راهيان‌نور بعد از اقامه نماز جماعت صبح، حضور در مراسم دعاي‌عهد و صرف صبحانه، در نخستين بازديد راهي يادمان سيرانبند مي‌شوند. يادمان شهداي سيرانبند در 24كيلومتري جنوب‌شرقي شهرستان بانه و در نقطه صفر مرزي ايران و عراق قرار دارد كه محل دفن 10شهيد است. اين شهيدان به‌دست گروهك‌هاي ضد‌انقلاب در سال‌هاي نخست انقلاب به شهادت رسيدند. اين منطقه يكي از محورهاي عملياتي والفجر 4و لشكر 8نجف به فرماندهي شهيد احمد كاظمي بوده است. بعد از اين يادمان، زائران راهي يادمان بوالحسن مي‌شوند كه در 27كيلومتري غرب شهرستان بانه بوده و يكي از محورهاي اصلي عمليات كربلاي 10است.

  • روز دوم؛ يادمان دارساوين و كلي خاطره

اما يكي از مهم‌ترين بازديدهاي روز دوم زائران از يادمان دارساوين خواهد بود. دارساوين نام روستايي است در 22كيلومتري شهر سردشت كه در كنار جاده بانه- سردشت و در مرز استان‌هاي كردستان و آذربايجان‌غربي قرار دارد. اين منطقه به‌خاطر موقعيت خاص اقليمي و جغرافيايي خود، محل بسيار مناسبي براي كمين عناصر ضد‌انقلاب بود. در سال 58 و در كشاكش نبرد با گروهك‌هاي ضدانقلاب در منطقه كردستان براي نخستين‌بار پاكسازي اين جاده به فرماندهي شهيد چمران و ياران او صورت گرفت. شهيد صياد‌شيرازي هم 2مرتبه و به همراه نيروهاي سپاه و ارتش اقدام به آزادسازي اين جاده كرد؛ يك‌بار در مرداد سال 59 و در مرتبه دوم در آذر سال60. حتما راويان كاروان‌هاي راهيان‌نور در دارساوين به شما خواهند گفت كه در نزديكي همين روستا برادران «زين‌الدين» گرفتار كمين ضد‌انقلاب شدند و به شهادت رسيدند.

  • روز دوم؛ مقر سردشت و يادمان بلفت و دوپازا

برنامه بعدي سفر كاروان‌هاي راهيان‌نور جبهه‌هاي شمال‌غرب، رفتن به شهر سردشت است. در اين شهر هم مقر و استراحتگاهي براي زائران فراهم شده است. مسافران نمازظهر و عصر و صرف ناهار را در اين مقر خواهند بود و بعد به يادمان بلفت و دوپازا خواهند رفت و دوباره براي استراحت شبانه به سردشت بازخواهند گشت. احتمالا درباره بمباران شيميايي سال 66 سردشت زياد شنيده‌ايد در اين سفر هم خاطره‌هاي زيادي از حماسه‌آفريني‌هاي مردمان اين شهر خواهيد شنيد. بلفت و دوپازا هم ارتفاعات نزديك سردشت هستند كه عمليات نصر 7 با هدف آزادسازي اين ارتفاعات و خارج كردن شهرهاي سردشت و ربط از زير آتش دشمن در محل اين يادمان انجام شد. اين عمليات در 2مرحله و با رمز يا فاطمه‌الزهرا(س) انجام شد كه طي آن بيش از 30كيلومترمربع از خاك كشورمان آزاد شد.

  • روز سوم؛ يادمان ميرآباد و حاج عمران

روز پاياني سفر شما با كاروان‌هاي راهيان‌نور شمال‌غرب، هم بازديد از 2يادمان دفاع‌مقدس و سپس حضور در مراسم بدرقه زائران و بازگشت خواهد بود. بعد از صبحانه، ابتدا به يادمان ميرآباد كه در نزديكي سردشت قرار دارد خواهيد رفت. بازديد بعدي هم از منطقه عملياتي حاج‌عمران خواهد بود؛ منطقه‌اي سوق‌الجيشي مابين شهرهاي پيرانشهر ايران و چومان مصطفي عراق. حاج‌عمران نام پادگاني عراقي است كه در 12كيلومتري مرز ايران و عراق واقع شده. اين پادگان در عمليات والفجر 2به تصرف رزمندگان اسلام درآمد. عمليات والفجر2، عمليات حاج‌عمران، عمليات كربلاي 2، عمليات كربلاي 7، عمليات فتح و عمليات نصر 9 در اين منطقه انجام شده است. بعد از بازديد از اين 2يادمان، شما مورد بدرقه قرار گرفته و به شهر خود باز‌خواهيد گشت.

  • مهيا براي يك سفر نوراني

چند نكته كاربردي براي همسفرشدن با راهيان‌نور
خب قرار نيست شما به يك سفر معمولي برويد، از همان مدل سفرهايي كه معمولا در طول سال چندبار به قصد گردش يا زيارت انجام مي‌دهيد. همراه شدن با كاروان‌هاي راهيان‌نور يك سفر خاص به‌حساب مي‌آيد. مخصوصا سفر به جبهه‌هاي شمال‌غرب كشور كه نسبت به جبهه‌هاي جنوب بسيار نوپاتر است و هنوز خيلي ميان مردم جا نيفتاده. اين چند توصيه كاربردي ما احتمالا براي اين سفر به كارتان مي‌آيد.

براي چنين سفري، كفش‌هاي پاشنه‌دار به هيچ عنوان مناسب نيستند. بهترين پاپوش‌ها، كتاني‌ها و كفش‌هاي سبك هستند كه نگران پاره يا خاكي شدنشان هم نباشيد. چون منطقه‌اي كه مي‌رويد خاكي است حتما لباس‌هاي مناسبي هم داشته باشيد. حواستان به سرماي هوا هم باشد، بالاخره شما قرار است به يك منطقه كوهستاني برويد.

البته مهم‌ترين مسئوليت‌ها، گردن رئيس كاروان‌هاست. ولي شما حتي اگر بخواهيد انفرادي هم برويد، بهتر است توصيه‌هايي را مدنظر داشته باشيد. چه انفرادي و چه غيرانفرادي، شماره‌هاي تماس و اطلاعات لازم را در اختيار مسئولان يا متوليان كاروان‌ها بگذاريد. در جلسات توجيهي هم حتما شركت كنيد.

برخي از زائران ممكن است حساسيت‌ها يا بيماري‌هاي خاصي داشته باشند كه فقط خودشان از آنها مطلع‌اند. در اين صورت نياز است كه داروها و لوازم پزشكي مورد نياز را با خودشان همراه داشته باشند. از سوي ديگر اگر با كارواني همراه مي‌شوند بهتر است كه مسئول و مدير كاروان را در جريان بگذارند تا چنانچه مشكلي در طول مسير پيش آمد، مسئول كاروان سريع بتواند اوضاع را مديريت كند.

از ديگر موارد امنيتي كه حتما بايد رعايت شود، چه به‌صورت انفرادي و چه به‌صورت كارواني، اين است كه حتما همسفران خود را بشناسيد تا اگر افراد ناشناس قصد پيوستن به كاروان‌ها يا اتوبوس‌هاي شما را داشتند، موارد را به مديران كاروان‌ها گزارش كنيد. بالاخره ايران در همسايگي كشورهايي آشفته و آشوب‌زده قرار گرفته و بهتر است كه چنين موارد امنيتي، بيشتر و دقيق‌تر رعايت شود.

بهتر است از توقف خودروها و اتوبوس‌ها در غيرمحل‌هايي كه تعيين شده خودداري شود كه مشكلي براي شما و خانواده‌تان پيش نيايد و البته مورد بسيار مهم‌تر ديگر، خودداري از تردد زائران و خودروها در مناطق پاكسازي نشده و آلوده به مين و مواد منفجره است. البته اين موارد را برادران راهنما و راوي كه در مناطق عملياتي و در مسير كاروان‌ها حاضر هستند، به شما تذكر خواهند داد.

بالاخره سفر است و خيلي‌ها دوست دارند همراه خود گوشي‌همراه گران‌قيمت و وسايل زينتي و... بياورند. احتمال گم شدن چنين وسايلي، بالاست؛ در رفت‌وآمد زياد و در مناطق كوهستاني ممكن است اين وسايل فراموشتان بشود. بهتر است تا مي‌توانيد ساده‌تر بياييد و فقط و فقط چيزهايي را كه ضرورت دارد، همراه بياوريد تا هم نگران گم‌شدن چيزي نباشيد هم سبك‌بال‌تر سفر كنيد.

از ديگر موارد ضروري سفر، شناسايي مراكز درماني، انتظامي، امدادي، رفاهي، داشتن نقشه تردد راه‌ها، ترجيحا جي‌پي‌اس، شناسايي پمپ بنزين‌ها، امداد خودروها و... است. خاصه اينكه اگر انفرادي يا خانوادگي سفر مي‌كنيد شناسايي اين موارد مي‌تواند در مواقع بحران حسابي به كارتان بيايد. در ضمن نسبت به زمانبندي اسكان، تغذيه و تردد هم دقت كافي داشته باشيد؛ اين سفر مثل سفرهاي ديگر نيست.

معمولا همراه شدن ده‌ها جوان در يك سفر چند روزه، مقتضيات خاص خودش را دارد. بالاخره شوخي و مزاح و بگو و بخند هست. اما غالب زائران سعي مي‌كنند كه‌ شأن اين سفر را رعايت كنند. گاهي وقت‌ها آدم فراموش مي‌كند كه به چه سفري آمده است و شوخي و خنده را از حد مي‌گذراند، در اين صورت مزاحم حال معنوي ديگران هم مي‌شود. سعي كنيد حد و اندازه را در هر چيزي نگه‌داريد.

  • از كاروان‌هايتان جا نمانيد

بازديد از مناطق عملياتي شمال‌غرب كشور با كاروان‌هاي راهيان نور يك فعاليت گروهي است. اگر مي‌خواهيد بهترين بهره را از اين برنامه معنوي ببريد، بايد حواستان به ساعت باشد. بي‌نظمي هر يك از اعضاي گروه مي‌تواند به قيمت نارضايتي و بهره نبردن ديگر اعضا از اين برنامه تمام شود. راهنماي هر گروه، زمان بازديد از يك منطقه را با توجه به تجربه و شناخت از محل مورد نظر، معين مي‌كند. سعي كنيد وقت‌شناس باشيد تا بتوانيد پا به‌پاي ديگر اعضاي گروه از همه برنامه‌هاي كاروان استفاده كنيد. درضمن اگر در طول مسير حركت در مناطق عملياتي دفاع‌مقدس، حواستان را به مناطق بدهيد و نشاني‌ها را يادداشت كنيد به‌سادگي مي‌توانيد تبديل به فردي شويد كه اين مناطق را مثل كف دستش مي‌شناسد. حتي بعدا خودتان مي‌توانيد راهنماي گروه‌هاي خانوادگي باشيد.

  • همراه با كاروان‌هاي شهرداري

شهرداري تهران هم در روزهاي پيش‌رو، كاروان‌هاي راهيان‌نور برپا خواهد كرد و البته اين كاروان‌ها مثل سال‌هاي گذشته راهي مناطق عملياتي غرب كشور مي‌شوند. قرار است دهمين مرحله اعزام كاروان‌هاي راهيان نور شهرداري تهران از اول‌شهريور آغاز شود و شهروندان تهراني براي ثبت‌نام مي‌توانند به امور ايثارگران مناطق 22گانه شهرداري تهران مراجعه كنند. زائران كاروان‌هاي راهيان نور مناطق عملياتي غرب كشور طي اردوهاي 4روزه مي‌توانند از يادمان‌هاي شهداي قلاويزان در منطقه عملياتي كربلاي يك، شهداي مطلع‌الفجر در منطقه گيلانغرب، شهداي عمليات مرصاد در منطقه تنگه چهارزبر و شهداي پاوه بازديد كنند. گفته شده كه در دهمين مرحله اعزام كاروان‌هاي راهيان نور شهرداري تهران بيش از 5هزار نفر از تهراني‌ها كه تاكنون مناطق عملياتي غرب كشور را زيارت نكرده‌اند به اين مناطق اعزام مي‌شوند.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 21 شهريور 1395برچسب:, ] [ 12:40 ] [ حسین زارع ] [ ]

 

به گزارش روضه نیوز ؛به مناسبت بازگشت پیکر پاک و گلگون کفن 31 شهید گمنام دوران دفاع مقدس از عراق به ایران اسلامی قطعه شعر «بی شهیدان راه را گم‌کرده‌ایم» سروده آقای منصور نظری، به شهدای گمنام جنگ تحمیلی تقدیم می‌شود.

می‌رسد از دشت خون‌بار بلا - کاروان عاشقان کربلا

کاروانی از شقایق می‌رسد – پیکر مردان عاشق می‌رسد

نعشِ بی‌نام‌ونشان آورده‌اند - درد و داغی بیکران آورده‌اند

 های مردم لاله باز آورده‌اند – آهِ زهرا از حجاز آورده‌اند

کربلا را روسفید آورده‌اند - از حرم عطرِ شهید آورده‌اند

عطر عشق آورده‌اند، اما دریغ! - شهر آهن خفته در خوابی عمیق

می‌توان بیدار کرد این شهر را؟ – بُرده از خاطر خروش این نهر را؟

در هیاهوی فساد و اختلاس- در تبِ تند دلار و اسکناس

در صدای بزمِ ویلایِ خَواص - کِی طنین عشق یابد انعکاس؟

کرده کر غوغای رشوه‌خوارها- پردۀِ گوشِ علم بردارها

دانی آیا چون فساد آمد پدید؟ - از زِ خاطر بُردنِ یاد شهید

جام زهر آن پیرِ تنها نوش کرد - اشکِ دریا شعله را خاموش کرد

ساز غیرت نرم و صُلح آهنگ شد - موقع تقسیم ارث جنگ شد

ارث جنگ و جبهه‌ها تقسیم شد - عاشقی مشمول بند جیم شد

 قسمت سرمایه‌داران بُرد شد - از فقیران استخوان‌ها خُرد شد

انقلابی، اهل تشریفات شد- دورۀِ ذلت مِنَ اَلهیهات شد

بعضی آقایان شدند از جاه مست - طعم اشرافی گری بر دل نشست

شاه خویان ساکن کاخ آمدند – بر ولایت بار گستاخ آمدند

انقلابی تا که شد عالی‌جناب - غیرت و ایمانِ او را بُرد آب

خونِ یاران فرش راهِ آز شد – دورۀِ بازندگی آغاز شد

رشوه‌گیری رونق بازار شد- محترم شد باطل و حق خار شد

روزگار جبهه‌ها بگذشته بود - دورۀِ کرباسچی‌ها گشته بود

اندک‌اندک بی‌حجابی جان گرفت - بر سَرِ نیزه کسی قران گرفت

اختلاس و رشوه هر جا باب شد – سهم دهقان قسمت ارباب شد

قوم آقازاده‌ها نفتی شدند - در اروپا آمد و رفتی شدند

در دبی سرگرم صرافی شدند - بی‌رگ و بی‌درد و اشرافی شدند

برج‌ها با آسمان هم سر شدند - کوخ‌ها ویران و ویران‌تر شدند

 اندک‌اندک گوش‌ها هم کر شدند - قلب‌ها از سنگ محکم‌تر شدند

نالۀِ مستضعفین آزار شد - خونِ مردم رونق بازار شد

هرچه شد ایمان ما درویش‌تر - ارتفاع برج‌ها شد بیشتر

 از شهادت شد تراکم هر چه کَم- برج‌های پرتراکم شد علم

 رویِ دارِ رشوه قالی بافتند - شهر زیبای خیالی ساختند

برج‌های حرص و آز و آرزو - آسمان را هم خراشیدند رو

 انحرافی حلقه‌ها زنجیر شد – با ولایت در جمل درگیر شد

در حرورا خیمه‌ها افراشتند – قصد فتنه با ولایت داشتند

نهروان را باز برپا ساختند - اسب لجبازی ولی را تاختند

دورۀِ مردان بی‌تدبیر بود – بسته بر پای ولی زنجیر بود

او که می‌گفت آگهی از غِیب داشت - سر هزاران خاوری در جِیب داشت

فتنه‌های سبز و سرخ آمد جلی - شد جگرخون رهبرم سید علی

پیر ما را مو سپیدش ساختند - زنده او را هم شهیدش ساختند

ای هوس آلوده‌های آتشین  - برج‌های عاج بی‌دردی نشین

جاهلان مسحورِ سحر و وِردتان - انحرافی حلقه‌ها در گردتان

ای دروغین دیده بر خود هاله‌ها – یادتان می‌آید از آلاله‌ها

 ای که روی از عشق پنهان می‌کنید – شرم از روی شهیدان می‌کنید؟

گشته مستان بادۀ برجام را - یادتان می‌آید آن ایام را

در کفن پوشیده عشق آورده‌اند - عطر عباس از دمشق آورده‌اند

از خُم سجاده نور آورده‌اند – بادۀِ ناب ظهور آورده‌اند

بر جگرها هدیه داغ آورده‌اند - نعش یوسف از عراق آورده‌اند

 بس که دارد مشتری اما فساد - گشته بازار شهیدان هم کساد

 در غبار سامری گوساله‌ها - می‌شود گُم عطر یاس و لاله‌ها

این‌یکی فیش نجومیِ حقوق - اختلاس و رشوه در کرنا و بوق

آن‌یکی لبریز آمار دروغ  - منحرف بر گردن او بسته یوغ

آن‌یکی بازیچۀِ رمال‌ها – غرق اسطرلاب رمل و فال‌ها

ای که خواندی مردمان را خار و خس – فتنه آوردی به پا از پیش و پس

 وعده‌های پاک دستی پس چه شد - غیرت و میهن‌پرستی پس چه شد

 انحرافی حلقه‌ها را غیب‌گو - دولتی پاک و بَری از عیب کو

سفره هامان را بهای نفت کو - او که غارت کرد و خارج رفت کو

ای که بودی بر همه تو بازرس -  پس بیاور خاوری را باز پس

نوبهارت رنگ پاییزی گرفت- یار غارت هم که زیرمیزی گرفت

ای به غارت برده بیت‌المال را - کم کُن این بیهوده قیل‌وقال را

ای که میگویی خروسی با تو نیست - این دم بیرون زده از آن کیست؟

 ای زمستان از بهاران دم مزن - ای مغول از سر به داران دم مزن

 قصد دریای تلاطم کرده‌ایم - بی شهیدان راه را گم‌کرده‌ایم

کدخدا را ما خدا پنداشتیم  - بر حبابی خانه محکم داشتیم

یادمان رفت از شهیدان وای عشق - پس چه شد آن شور و آن بلوای عشق

رفت از خاطر چرا آن عشق و شور – از شهیدان ما چرا گشتیم دور

این‌همه رشوه فساد و اختلاس - از کجا می‌آید آخر ای خواص

 نامه‌ها اِی داده بر مهدی به عشق - ای دلاور مردم بی‌تاب عشق

 منتظر ای قوم در آدینه‌ها - شور نوابی چه شد در سینه‌ها ؟

های مردم با ولی یاری کنید – مانده تنها او علمداری کنید

 اِی علمداران نه وقت خواب‌هاست - دورۀِ ما دورۀِ نواب‌هاست

فاسدان را یک‌به‌یک رسوا کنید – مشت این قوم لعین را واکنید

ما ز مهدی غایبیم او در حضور - ما عقب افکنده‌ایم او را ظهور

این‌همه فسق و فساد و رشوه چیست - خون بباید بر چنین حالی گریست

این فساد آورده ما را در حرج - تا ثریا رفته این دیوار کج

حرمت این بسته بر ما راه حج- منجی ما را خدا عجل فرج

به امید ظهور حضرت یار

27 تیرماه 1395 – منصور نظری


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 21 شهريور 1395برچسب:, ] [ 11:50 ] [ حسین زارع ] [ ]

 

 نشان دوست

 ز شهر عشق تو را سینه چاک آوردند

به عرش  رفته  ما  را  به  خاک  آوردند

عبور کرده ای از کوچه سحر گویی

که روی دست تو را تابناک آوردند

به ذهن باغ همیشه تو سبز خواهی ماند

اگر نشان ز تو تنها پلاک آوردند

بیا بخوان تو دوباره روایتی از فتح

که فصلنامه ای

******

چرا به خانه نمی آیی؟

فدای نرگس مستت باد، هزار زنبق صحرایی
هزار سر همه سودایی، هزار دل همه دریایی
میان کوچه بیداران، هنوز در گذر توفان
به یاد چشم تو می سوزد، چراغ این شب یلدایی
کنار من بنشین امشب، که تا سپیده سخن گویم
تو از طلوع اهورایی، من از غروب تماشایی
هزار شب همه شب بی تو، زبان زمزمه ام این بود
بخواب تا بدمد بختت، بخواب ای سر سودایی
چه مانده است زما یاران! دلی شکسته تر از باران
دلی شکسته که خوکرده است، به درد و داغ و شکیبایی
تو نیستی و دلت اینجاست، کنار آینه و قرآن
برادران همه برگشتند، چرا به خانه نمی آیی؟

علیرضا قزوه


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 21 شهريور 1395برچسب:, ] [ 11:48 ] [ حسین زارع ] [ ]

 

 

                     بسم الله الرحمن الرحیم وبه نستعین

روز هشتم ماه دوالحجه را ترویه می نامند ودر واقع در این روز حجاج محرم  می شوند وبه سوی منا وعرفات رفته تا اعمال ومناسک حج را

انجام دهند

ولذا هرکسی که بخواهد به حج مشرف شود سعی می کند

 که تا روز هشتم خود را به آن سرزمین برساند ودر واقع تمام کسانی که قصد انجام دادن  اعمال حج را دارند تا روز هشتم خودرا به مکه می رسانند  اما در سال شصت هجری در حالی که همه زائرین خانه خدا به مکه آمده بودند شاهد واقعه ای دردناک بودند وآن این که منوجه شدند که حجة الله وخلیفة الله وامام زمانشان حضرت ابی عبدالله الحسین (سلام الله علیه )همراه بااهل بیت واصحاب ویاران با وفایشان  علی رغم میل باطنیشان از مکه خارج می شوند!!!

اگر کسی به این خروج در چنین لحظاتی فکر کند به این معنا می رسد که این روز برای آن حضرت جه روز سختی بوده است ؛ زیرا خارج شدن حجة الله در یک چنین زمانی که همه آماده برای محرم شدن هستند بسیار دشوار است !!

چرا؟

دلائل مختلفی برای این خروج ذکر شده است از آن جمله چنین نقل می کنند : که کسانی از طرف حکومت وقت (یزید ) قصد داشتند تا حضرت را در ایام حج در خانه خدا به قتل برسانند وحضرت برای این که حرمت بیت الله الحرام حفظ شود ودر خانه خدا خونریزی نشود ترجیح دادند که از خانه خدا خارج شوند تا چنین واقعه ای اتفاق نیفتد .وقتی از حضرت در باره خروج از مکه سؤال می شود چنین آمده است که در جواب قریب به این بیان فرمودند:«جدم رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم ) را در خواب دیدم وبه من فرمودند :«اخرج الی العراق ان الله شاء ان یراک قتیلا»=برو به طرف عراق خداوند میخواهد تو را کشته ببیند»شاعر برای این واقعه تاریخی چنین سروده است :

 

   به یوم ترویه محمل ببستند            خواتین اندر آن محمل  نشستند     

  حرم را از حرم کردند بیرون               همه سر گشته اندر دشت وهامون

   همه  قربانیان  کعبه      دل                 برون خرگه زدند  از       کعبه گل

  کسانی را که در عالم پناهند               برون کردند از  بیت          خداوند
هدی با زنگ اشتر گشت چون جفت       ترمای عدی عدی با آن شتر گفت
همین با نو که بر اشتر سوار است           مهین دخت امیر مومنان        است
همین بانو که بر اشتر نشسته                 دل از قید علائقها             گسسته
 مبادا آن که آزارش نمایی                   هم آزار دل زارش               نمایی


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 21 شهريور 1395برچسب:, ] [ 11:42 ] [ حسین زارع ] [ ]

ثبت نام برای اربعین را در یوم‌الترویه انجام دهیم؛ همزمان با شروع حرکت حسین(ع) به کربلا

حجت الاسلام پناهیان در سلسله جلسات تاریخ تحلیلی اسلام که هر هفته در «هیأت شهدا گمنام» برگزار می‌شود، ضمن اشاره به یکی از مقاطع مهم تاریخ سیدالشهدا(ع) به نام «یوم‌الترویه»، پیشنهاد کرد: مردم بساط ثبت‌نام برای اربعین را به ماه محرم و ایام نزدیک اربعین موکول نکنند، بلکه در یوم‌الترویه در هیأت‌ها ثبت ‌نام کنند و مقدمات سفر به کربلا را فراهم کنند؛ یعنی در همان روزی که امام حسین(ع) حرکت خود را از مکه به سمت کربلا آغاز کرد. در ادامه گزیده‌ای از این سخنرانی را می‌خوانید:

چقدر خوبست هیأتی‌ها، یاد «یوم‌‌الترویه» را احیا کنند

یکی از مقاطع مهم تاریخ سیدالشهدا(ع) که به آن توجه نشده «یوم‌الترویه» است. یوم‌الترویه اشارات و معانی فراوانی در خود دارد. چقدر خوب است هیأتی‌ها، ذکر و یاد یوم‌‌الترویه را احیا کنند و آغاز سفر کربلای اباعبدالله‌ الحسین(ع) و نقطۀ شروع حماسۀ عاشورا را گرامی بدارند.

یوم‌الترویه چیست؟ یوم‌الترویه یک روز قبل از روز عرفه است؛ یعنی روز هشتم ذیحجه که در گذشته، حاجیان در این روز برای صحرای عرفات آب برمی‌داشتند که وقتی به مشعر و منا می‌روند، همراه‌شان آب باشد. یوم‌الترویه یعنی روزِ آب برداشتن و ذخیرۀ آب.

یوم‌الترویه روزی بود که حسین(ع)با ترک مراسم حج، سفر به کربلا را آغاز کرد

اما در این روز چه اتفاقی افتاده است؟ یوم‌الترویه روزی بود که امام حسین(ع) در مکه در میان حاجیان حضور داشتند، ولی به‌جای اینکه مثل سایر حجاج آماده شوند که به عرفات بروند، عمرۀ وداع به‌جای آوردند و با ترک مراسم حج، سفرشان به کربلا را آغاز کردند.

اینکه امام حسین(ع) وسط حاجی‌ها از صف حج بیرون آمد و به سمت کربلا رفت، و حاجیان در آن سال خونبار، عافیت‌طلبانه حسین(ع) را تنها گذاشتند، خیلی معانی دربردارد! مردمی که به فرزند پیامبر(ص) تأسی نکردند، اولاً در واقع مقدمات قتل اباعبدالله ‌الحسین(ع) را فراهم آوردند، و ثانیاً مقدمات نابودی خودشان را در عرصه‌های مختلف فراهم کردند.

یوم‌الترویه ترجیح جهاد بر عبادت عافیت‌طلبانه را فریاد می‌زند/باید مناسبت این روز را احیا کنیم

ما باید اشارات باعظمت این روز را دریافت کنیم؛ خصوصاً در این سالی که راه حج برای بسیاری از ملل اسلامی مسدود شده است. با زنده کردن یاد یوم‌الترویه می‌توان تفاوت عبادت واقعی با عبادت قلابی و عافیت‌طلبانه را بیان کرد. یوم‌الترویه که آغاز علنی شدن غربت امام حسین(ع) است، ترجیح جهاد بر عبادت عافیت‌طلبانه را فریاد می‌زند. وای بر مردمی که امام خود را در نبرد با دشمن دین، تنها گذاشتند و به عبادت پرداختند.

در روضه‌های قدیمی، یوم‌الترویه جایگاهی داشت و شعر مشهوری هم دارد که تاج نیشابوری گفته: «به یوم‌الترویه محمل ببستند؛ خواتین جمله در محمل نشستند». خُب همانطور که  بوی حماسه از یوم‌الترویه به مشام می‌رسد، احساس سوگواری ما هم باید از یوم‌الترویه آغاز شود، که  همراه ایام مسلمیّه و شهادت امام باقر(ع) هم هست. باید مناسبت یوم‌الترویه را احیا کنیم و نامش را بر زبان‌ها جاری کنیم و برای این لحظه از غربت امام حسین(ع) خون گریه کنیم. و ذاکران  و شاعران عاشورایی، غوغایی از حکایت غربت امام حسین(ع) برپا کنند.

ثبت نام برای اربعین را در یوم‌الترویه انجام دهیم؛ همزمان با شروع حرکت حسین(ع) به کربلا

چقدر خوب است که مردم بساط ثبت‌نام برای اربعین را، به ماه محرم و ایام نزدیک اربعین موکول نکنند، بلکه در یوم‌الترویه در هیأت‌ها ثبت‌نام کنند و مقدمات سفر به کربلا را فراهم کنند. این یعنی: «در همان لحظه‌ای که امام حسین(ع) به سمت کربلا حرکت کرد، ما هم در همان موقع می‌خواهیم برای کربلا ثبت نام کنیم.» این نوعی همراهی با کاروان حسینی است.

یاد این روز باید احیا شود؛ غریبی امام حسین(ع) فقط مال روز عاشورا نیست، امام حسین(ع) در یوم‌الترویه غریب شدند. چرا که وقتی حرکت خود را آغاز کردند، فقط تعداد اندکی همراه ایشان آمدند و بقیه مشغول کار خودشان بودند.

یوم‌الترویه اولین جلوۀ غربت حسین(ع) است

روضه‌های ما از یوم‌الترویه شروع می‌شود. امام حسین(ع) اگر آنجا می‌ماند، می‌خواستند ایشان را مخفیانه- به‌صورت ترور- به قتل برسانند. لذا از خانۀ خدا خارج شده و به سمت کربلا حرکت کردند. البته حرکت ایشان به سمت کوفه بود، ولی خُب ایشان را به کوفه راه ندادند و در واقع امام حسین(ع) از همان‌جا لحظه‌های آوارگی‌شان آغاز شد

شما این آمادگی ذهنی را برای یوم‌الترویه داشته باشید و مقدمات مراسمی برای این روز را فراهم کنید. خوب است که هیأت‌ها یک جلسه‌ای هم برای یوم‌الترویه داشته باشند؛ و با آیین خاصی از اولین جلوۀ غربت امام حسین(ع) یاد کنند.

در مراسم یوم‌الترویه باید خیانت آل‌سعود به امت اسلامی را یادآوری کرد

حضور حجاجی که از حج بازمانده‌اند و خانواده‌های شهدای حرم در این مراسم بسیار الهام‌بخش خواهد بود. باید در مراسم یوم‌الترویه فریاد زد: «حرم را از حرم کردند بیرون» و خیانت آل سعود به امت اسلامی را یادآوری کرد. یاد حضرت امام(ره) به‌خیر که می‌فرمود: مردم باید در عزاداری‌های محرم جنایات آل سعود را یاد کنند و آن را محکوم نمایند.(یک ننگی است الآن برای همه مسلمین دنیا که مکه، محل قدس الهی، محلی که مقدسترین مقامات الهی است، این‏طور شکسته بشود و مسلمان‌ها نشسته باشند تماشا کنند. مسلمانها خودشان تکلیف خودشان را می‏دانند. مسئله را باید زنده نگه داشت. در ماه محرم، تمام کسانی که منبر می‏روند، واعظ هستند، نوحه‌خوان هستند، تمام دسته‌جات باید در رأس امورشان این مسئله قرار داده شود؛ صحیفه امام/۲۰/۳۶۹) و (لازم است در نوحه‏‌ها و اشعار مرثیه و اشعار ثناى از ائمه حق- علیهم سلام اللَّه- به‌طور کوبنده فجایع و ستمگری‌هاى ستمگران هر عصر و مصر یادآورى شود؛ و در این عصر که عصر مظلومیت جهان اسلام به دست امریکا و شوروى و سایر وابستگان به آنان و از آن جمله آل سعود، این خائنین به حرم بزرگ الهى- لعنه اللَّه و ملائکته و رسله علیهم- است به طور کوبنده یادآورى و لعن و نفرین شود؛ صحیفۀ امام/۲۱/۴۰۰)

 

منبع: رجانیوز


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 21 شهريور 1395برچسب:, ] [ 10:44 ] [ حسین زارع ] [ ]

دل خوش از آنیم که حج می رویم
غافل از آنیم که کج میرویم

کعبه به دیدار خدا میرویم
او که همین جاست، کجا می رویم

حج به خدا جز به دل پاک نیست
شستن غم از دل غمناک نیست

دین که به تسبیح و سر و ریش نیست
هر که علی گفت که درویش نیست

صبح همه صبح در پی مکر و فریب
شب همه شب گریه و امن یجیب


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 21 شهريور 1395برچسب:, ] [ 10:43 ] [ حسین زارع ] [ ]

 

عباس از مقابلش امشب تکان نخورد
طوري عنان گرفت که مرکب تکان نخورد
با احتياط خواهر خود را سوار کرد
طوري که آب در دل زينب تکان نخورد

*************************

علت اين حج نا تمام بزرگ است
از طرفي هم سپاه شام بزرگ است
بغض فرو خورده ي امام بزرگ است

پشت سر كاروانش آب نپاشيد
آه نمك بر دل كباب نپاشيد

ماند ؛ و گفتند حاضر است كه باشد
رفت ؛ و گفتند عابر است كه باشد
گريه ندارد ؛ مسافر است كه باشد

آب نپاشيد ميرود كه نيايد
دل به بيابان تشنه زد كه نيايد

رفت و پي اش آمدند نامه رسان ها
باز همان وعده ها و خط و نشان ها
كندي شمشيرها و نيش زبان ها

آب نپاشيد كه به آب نياز است
كوفه اگر مقصد است راه دراز است

قافله اي مي رسد غبار ندارد
قافله سالار آن قرار ندارد
از همه يك جور انتظار ندارد

هركسي از بين راه، راه جدا كرد
گاه به او دل سپرد گاه جدا كرد

صلح كه هرگز! جهاد هم برسد هيچ
لشگر ابن زياد هم برسد هيچ
اين كه نسيم است، باد هم برسد هيچ

آب نريزيد، جام ها پر خون است
عقل نشسته، ميانه دار جنون است

 نسبت اين دو سپاه، يك به هزار است
مشك هنوز آنطرف به دست سوار است
با ترك لب چقدر مثل انار است

از سر مشكش عمو ولي نگذشته
آب هنوز از سر علي نگذشته

دشت پر از بوي نافه ميشود امروز
گرگ از آهو كلافه ميشود امروز
بر هنر عشق اضافه ميشود امروز

اين سر آزاد عشق بود كه افتاد
در سر ما باد عشق بود كه افتاد

سوختن در چرا به چشم نيامد؟
خطبه ي حيدر چرا به چشم نيامد؟
گريه ي اصغر چرا به چشم نيامد؟

پاسخ چندين هزار مسئله سرخ است
آب بريزيد دست حرمله سرخ است

محمد حسين ملکيان

*************************

خاندان علي و ننگ مذلت هيهات
دامن فاطمي و لکه بيعت هيهات

علم حادثه بردار سفر بايد کرد
پاي در معرکه بگذار خطر بايد کرد

باربربند دگر ترک وطن بايد کرد
تيغ برگير که باتيغ سخن بايد گفت

جاده در جاده به ديدار خدا بايد رفت
خسته ، پاي آبله تا کرببلا بايد رفت

طاقت هجر نداري ره هجرت بازاست
پاي اگر هست تورا جاده جنت باز است

فصل وصل است گر از فاصله ها درگذريد
اي مجانين حق از سلسله ها درگذريد

سر به شمشير سپاريد که تقدير اين است
شکوه زنهار که تاوان جنون سنگين است

عشق گويد که ازاين مرحله چون بايد رفت
بي سر وبي کفن ،آغشته به خون بايد رفت

هرکه دارد هوس کرببلا بسم الله
هرکه دارد سر همراهي ما بسم الله

خيمه رانيز دمي چند به ظلمت بسپار
راه رجعت به سلامت طلبان بسپار

هرکه را ذوق جراحت نبود برگردد
هر که را ذوق شهادت نبود برگردد

هان که فردا سرو شمشير به هم خواهد خورد
سرنوشت همه با تيغ رقم خواهد خورد

عشق طوفان جنون دگر انگيخته بود
عطش و حنجر و خنجر به هم آميخته بود

آسمان در قدح تشنه هفتاد و دوصبح
يک افق باده زدرياي شفق ريخته بود

ماند هفتاد و دو شوريده از آو مدعيان
همه را عشق به غربال بلا بيخته بود

در شگفتم که کسي جز شهدا زنده نماند
عشق از آن محشر کبري که بر انگيخته بود

محشري بود تماشايي و عاشورايي
که به تصوير نيايد زقلم فرسايي

شهسواران پي معراج کمر مي بستند
زره حادثه مردانه به برمي بستند

مرگ از هيبت آنها متواري مي شد
تافرا سوي صف خصم فراري مي شد

همه را شوق که از کاش زنو زنده شويم
زخمها خورده و درخون خود افکنده شويم

کاش صدبار بميريم و زنو جان گيريم
پير رخصت دهد و جانب ميدان گيريم

تانفس مي دمد از حنجره تکبير زنيم
در رکاب پسر فاطمه شمشير زنيم

 شاعر ???????




موضوعات مرتبط: حركت كاروان از مكه به كربلا

برچسب‌ها: اشعار حرکت کاروان امام حسين(ع) از مکه به کربلا

[ 9 / 7 / 1393
 
] [ ] [ مهدی وحیدی

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 21 شهريور 1395برچسب:, ] [ 10:22 ] [ حسین زارع ] [ ]

 

زمزمۀ روضۀ شب دوم

اینجا کجاست برادر        دلم به غم اسیره

گرفته غم گلومو             زینب داره میمیره

جانم رسیده بر لب         برس به دادِ زینب

 

گرفته ای عزیزم          راهِ نفس تو سینه

میشه داداش که مارو      برگردونی مدینه

من بی قرارم اینجا         دلشوره دارم اینجا

 

ترسم اینه که روزی       به ماتمت بشینم

آخر تو این بیابون        داغ تو رو ببینم

ای یار کربلایی            می ترسم از جدایی

 

خواهر با سوز نالت       قلب منو نسوزون

پیاده شو ز محمل          با این دل پریشون

ای یار و هم زبونم        آتیش نزن به جونم

 

دخت نجیب حیدر        ای پاک چون گل یاس

پایین بیا ز ناقه            زانو گرفته عباس

با احترام کامل

پایین بیا ز محمل

زیر گلویِ یارت              این گودیُ می بینی

یک روز میای و بوسه    از پارگیش می چینی

وقت سجود نیزه

اینجاست فرود نیزه

 

اعوذ بالله من الکرب و البلاء

زمین کربلا اینجاست زینب

دیار پر بلا اینجاست زینب

تحمل می کنی؟ گویم برایت

فراق ما دو تا اینجاست زینب

صدایی آشنا آید به گوشم

که مادر قبل ما اینجاست زینب

چه سرهایی شکسته بین این دشت

مسیر انبیا اینجاست زینب

برای خواب پنجاه سال پیشت

دم تعبیر ها اینجاست زینب

همان جایی که گفته «امّ أیمن»

زمین نینوا، اینجاست زینب

بزن بوسه تمام سینه ام را

ضریح مصطفی اینجاست زینب

همان جایی که قرآنها بیفتد

به زیر دست و پا اینجاست زینب

ببین نرمی زیر حنجرم را

فرود نیزه ها اینجاست زینب

ببین این مهره های محکمم را

ذبیحاً بالقفا اینجاست زینب

تمام خاک این صحرا خریدم

همه سرّ خدا اینجاست زینب

به مسلخ پا گذاریّ و ببینی

غسیلاً بالدّماء اینجاست زینب

مبادا معجر از سر وا نمایی

عدوی بی حیا اینجاست زینب

حنا از خون به گیسویت بگیری

حجاب کبریا اینجاست زینب

 

 

 

موضوعات مرتبط: امام حسین(ع)، حضرت زینب(س)

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 21 شهريور 1395برچسب:, ] [ 10:7 ] [ حسین زارع ] [ ]

 

نویسنده :
تاریخ : یکشنبه دوازدهم آبان ۱۳۹۲
نظر دهید

.:جهت دانلود سبک کلیک فرمایید:.

 

منم آواره بین کوفه – شدم بیچاره بین کوفه

لبم شد پاره بین کوفه –  ( حسین جان )

کشیده کارم بر سر دار – خداحافظ ای شاه بی یار

قرار ما در بین بازار ( حسین جان )

سردارم – ولی خسته و بی کس و بی یارم

زروی تو آقا خجالت دارم – کجایی نگارم 

میا به کوفه شد ذکر آخرم

به راه زینب افتاده این سرم

مرا دعا کن ای حاجی حرم

(( یابن الزهرا کوفه میا حسین ))

سفیر شاه کربلایم – به درد و غربت مبتلایم

شده شهر کوفه منایم ( حسین جان )

تماشایی شد ماجرایم – اسیر قومی بی وفایم

پریشان بین کوچه هایم ( حسین جان )

واویلا – کجایی ببینی تو احوالم را

تن بی سرم روی خاک صحرا – فدای تو آقا

نشیند اینجا بر نیزه ها سرت

دل نگرانم بر حال خواهرت

شود به کوفه آواره دخترت

(( یابن الزهرا کوفه میا حسین ))

 

ببین خون ریزد از لبانم – نشان نیزه بر دهانم

خودم را هر سو میکشانم ( حسین جان )

ببین آشفته گیسوانم – دهد با پا دشمن تکانم

نمانده سالم استخوانم ( حسین جان )

واویلا – میان مسیر و گذر افتادم

به زیر لگدهایشان جان دادم – برس تو بدادم

سرم بروی دروازه نازنین

کشیده جسمم شد روی این زمین

تو برقناره از پا تنم ببین

(( یابن الزهرا کوفه میا حسین ))

رسد روزیکه قحط آب است – پریشان گیسوی رباب است

علی اصغر در پیچ و تاب است ( حسین جان )

دل زینب در اضطراب است – رخت از خون لب خضاب است

سرت بین بزم شراب است ( حسین جان )

واویلا –  لبت را به بازی بگیرد دشمن

به غارت رود پیکر و پیراهن – شبیه تن من

بریزد اینجا گیسوی تو به هم

به زیر نیزه پهلوی تو بهم

شده گسسته ابروی تو زهم

(( یابن الزهرا کوفه میا حسین ))


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 21 شهريور 1395برچسب:, ] [ 9:39 ] [ حسین زارع ] [ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 35 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجتمع فرهنگی، مذهبی، مسجد و حسینیه سقای تشنه لب و آدرس sagha3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





لینک های مفید
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 92
بازدید دیروز : 239
بازدید هفته : 1012
بازدید ماه : 992
بازدید کل : 328060
تعداد مطالب : 341
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 92
بازدید دیروز : 239
بازدید هفته : 1012
بازدید ماه : 992
بازدید کل : 328060
تعداد مطالب : 341
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

-----------------
ایران رمان